Blev sugen på thai...

publicerat i Allmänt;
Soft dag på jobbet med stort sug efter thaimat. Lite gym med arm-, mage- och ryggövningar samt sex kilometer på cykel. MINA BENHINNOR STRULAR FORTFARANDE. Fan med...
Just ja, maten vart det. Köpte med mig en bit fläskkarré och lite annat gojs på vägen hem. Denna fläskabit fick agera huvudingredienser i tre utav de små rätterna. Eftersom jag aldrig använder recept utan bara går på känn och slänger i lite på en höft så kan jag inte ge er exakta mått osv., men ingredienserna kan ni la få ta del av...liksom. FÖR DET BLEV SÅ JÄVLA GOTT, och smakade nästan lika gott som på thaisilk, dock inte samma mängd utbud.



Vanligt kokt jasminris. (FYFARAO vad jag hatade denna typen av ris när jag vart mindre, och vi ska inte tala om lukten!!)

Äggnudlar stekta med ägg, broccoli, kyclingfond och kinesisk soya.

Stekt karré med salt peppar, sweet chili och vatten.

Karré med wokgrönsaker(gold!), svamp, ostronsås och soya.

Karré med kokosmjölk, curry, vitlökspulver och hönsbuljong.


SÅ ENKELT, och framförallt SÅ GOTT!


Kommentera inlägget här :