Du härliga onsdag!

publicerat i Allmänt;
Här skiner solen som bara den, jag sitter uppkrupen i soffan med frullen vilandes i maggen min. Stekt paprika och ägg fick det bli idag, så mumsigt så! 
Stack iväg till gymet runt halv tio och åter hemma vid elvatiden. Eftersom vi ska på body pump-pass ikväll, jag och Angelica (OCH DANIEL!!) så ville jag inte ta ut musklerna för hårt. Började iallafall med milen på cykeln och sjuuuuukt vilkeen skillnad i tid det blev idag mot igår. Körde samma motstånd och vad jag tyckte ungefär samma tempo, men det visade sig att när jag nått 10 kilometer hade det inte ens gått arton minuter. Jag svettades och var nöjd med uppvärmningen. Fortsatte med att tänja och ett par magövningar innan jag ställde mig på bandet för att promenera lite i lutning. 5 i lutning och 6.5km/h var lagom i en si så där tjugo minuter. Detta följt utav stretch och hemgång. 
 
TANKAR
Jag brukar ALDRIG äta innan jag tränar, men idag tog jag mig faktiskt iallafall två skedar keso och ett glas juice innan jag begav mig. Dels så är jag rädd att få håll och dels så kan jag inte tänka på något ätbart det första jag gör då jag vaknar. 
Jag tror att de två skedarna FAKTISKT hade stor inverkan på att cykeln gick lättare idag. Får man inte energi så kan man inte heller avge så vidare mycket energi, och så är det! 
 
ÄT RÄTT OCH TRÄNA RÄTT HÖRRNI!
 

Kommentera inlägget här :