Helstekt fläskfilé med fullkornstagliatelle

publicerat i Allmänt;
Jobb mellan 10-13.30, direkt hem för att förbereda maten som jag bjöd pappa på. Blev precis det som överskriften antyder. Johan och Benjamin kom och hämtade upp mig hemma så nu sitter jag alltså här HEMMA i Blomstermåla. Här blir det godis, tv och skratt ikväll..hoppas jag. Upp tidigt för jobb imorgon igen, annars hade jag skakat rumpa inne i stan ikväll, var så säkra.


Recept

Du behöver:


- Fläskfilé
- Smör/Olja
- Salt
- Peppar

- Fullkornstagliatelle
- Smaksatt cremé fraiche (jag tog paprika/chili, men den var på tok för stark,
så blandade ut med vanlig cremé fraiche)
- Grädde
- Champinjoner
- Röd paprika
- Paprikakrydda
- Salt
- Peppar
(SKA ALDRIG MER GLÖMMA KÖPA BULJONG, gör ju hela rätten liksom!!)
- Riven mozzarellaost

- Ruccola
- Soltorkade tomater

Sedan förstår ni säkert själva hur ni ska slänga ihop att. Lätt som en plätt...OCH gott.

Kommentera inlägget här :