Dagens middag

publicerat i Allmänt;
Fic bli gratinerat potatismos med sweet chili-lax.



Vill ni ha recept?
(det är superenkelt!!!)

Potatismos
Koka upp potatis i hönsbuljong (man kan ha precis vilken buljong som man har hemma..). Mosa den färdigkokta potatisen och blanda med ost (samma här som med buljongen, jag hade emmentaler.) och smör. Häll i mjölk och grädde och vispa till lagom konsistens. Salta och peppra. Vill man då också gratinera i ugnen så gör man precis så som jag gjorde. Häll upp i serveringsformar och skjusss in i ugnen tills du får ett knaprigt täcke över moset.

Till detta hade jag alltså laxfilé, även den tillagad i ugnen. Lät den stå och "marinera" någon timme innan jag stoppade in den i ugnen. Blanda sweet chili, salt, peppar och paprikapulver och häll över laxen (gör detta i en liten plastpåse eller i en liten skål. Detta toppade jag med färska samt soltorkade tomater.

ÅHÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, hujedamig vad jag var i mathimlen när jag stoppade första tuggan i munnen. Resten av måltiden också för den delen. Får man ens säga att man är nöjd med sina insatser ibland?

Kommentera inlägget här :