MIDDAGSDAGS

publicerat i Allmänt;
Blev helt plötsligt sugen på att laga hel kyckling i ugn i förmiddags på jobbet. Ja, alltså inte laga den där. Förstår ni.
När jag skulle gå och roffa åt mig en kyckling, så fanns det inga kvar?????
Jahaja, jag som redan hade gett m&m en middagsinvite började fundera så att geniknölarna brände mot hjärnhinnorna. Kom till slut fram till att ta upp fläskfilé ur frysen och dona en enkel gryta.
Under tiden (två timmar) som den stod på spisen och puttrade under lock donade jag med tvätt.
Strax efter klockan sex stod maten på mordet. Gott var det. Och trevligt.
Kvällen fortsatte förbli trevlig då vi snaskade snacks och spelade kort. Hollywood. Och jag vann.





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor o morfar:

Tack så mycket! Syns ju på bilderna att det var jättegott!

Kommentera inlägget här :