Brakfrukost

publicerat i Allmänt;
Onsdagen startades i sängen (precis som alltid). Bestämde mig redan igårkväll för att ta en morgonpromenad men övervägde mycket och länge innan jag tillslut fick slita upp mig själv, bokstavligt talat. Klockan halv nio var jag på språng, en trekvart senare, och en snabbvisit hos mormor och morfar, var jag återigen i min lilla lya. Magen kurrade och skrek efter frukost. OCH JAG SOM ÄÄÄÄÄLSKAR FRUKOST. Ja, när jag väl är sugen på att alltså. Blev en riktig brakfrukost så jag skulle kunna stå mig på det länge. Lite plick och plock hemma innan det var dags att bege sig bort mot jobbet strax innan 14.
Direkt efter jobbet (18.15) trampade jag bort till OK för att hämta ut ett paket jag beställde häromdagen, kanske visar er någon dag framöver (who know's liksom...) Begav mig sedan mot min vilja till gymmet (kände inget sug överhuvudtaget), och inte blev det bättre när man väl kom fram... säkert 20-30 personer, så ni kan förstå att lilla gymmet vart överfullt, vilket betyder att alla maskiner jag tänkt använda ikväll var upptagna. SÅ TRÅKIGT.
Tror jag var därifrån efter en 40 minuter och cyklade hem med en galen träningsvärk eller någe liknande i baksida lår/rumpa. (måste kommit under dagen, för orkade knappt stå upp tillslut på gymmet..)
Fullkornsspaghetti med quornfärssås ligger fint i kistan, ATT det alltid kan bli så uuuuunderbart gott, vädligt likt morfars köttfärssås blev det idag och det är ju den jag gillar som bäst!!

Nähäni, dags att nana kudden snart. Godnatt!


En skål naturell yoghurt med varma hallon, havregryn, fiberflingor och linfrön, en solrossmörgås med präst- och brieost, ägg och mild kaviar på råg-form, plus en med ost och 'egenhyvlad' gurka. Även ett ägg vid sidan om SAMT ett stort glas vatten. (SER DU DET NU MAMMA!)

Kommentera inlägget här :