Spontanbesök

publicerat i Allmänt;


Fick lite kvällsbesök av två söta filurer, för visst är de söta tillsammans. AW!
Vi åt lite chirre, kikade lite tv och snackade lite skit. (för det är väl så man säger trots att man inte snackar någonvidare skit?)
SysterJonna kikade förbi en snabbis också för att plocka med sig mattan jag köpte med från IKEA till henne, tidigare idag.
Jag bäddade förövrigt med mitt "nya" påslakan förut. Inhandlades för ett par veckor sedan, men jag har inte känt mig säker på om det vart rätt färg som följde med mig, men nu känner jag mig supernöjd. Skönt är det också. Bra ju!?


Körde Johan till jobbet imorse, han började nio. Sedan begav jag mig in mot hansa city där jag tänkte ta en kik inne på modehuset först och främst eftersom de andra butikerna icke hade öppnat ännu. Parkerar på den ekande tomma parkeringen och håller just på med att ta mig ur bilen då jag slänger ett öga på mobilen. 09.15.. men vad hundan, det är klart att inte heller modehuset  öppnar förrens 10.00. Så frågan vart nu, "VAD FASEN SKA JAG NU TA MIG TILL I EN HEL TREKVART?"
Eftersom att citygross var det enda som vart öppet fick det bli en runda där inne. Virrade runt lite och så fick jag ögonen på "LÖSVIKTSGODIS 33:-/kg". Synd för mig tänkte jag, som inte ens äter godis. Eller tur kanske ? eller, eller, eller.?
Ändå ställde jag upp ett kilo godis på rullbandet framme i kassan, är ju alltid bra att ha hemma liksom, för att ha något att bjuda alla kvällsgäster på. (dock glömde jag bort att jag ens hade något nu ikväll, så mina gäste fick klara sig på chirre) Iallafall, åter till godiset. Dryga månaden sedan jag sist tog en bit, vilket innebär att jag kände mig värd en bit, två eller tre. Eller rättare sagt tjugo stycken. Hjäp vad jag mår illa nu, men som dom sär. SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA.
YESSS, då lägger väl jag mig ner då.
Fast först måste jag prova kläderna jag inhandlade idag. MMMm, vår nu tack?!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor:

Härlig säng.Fin soffa.Fina gäster också.Och snart är det vår.Kram

Kommentera inlägget här :