Reaktioner och tankar

publicerat i Allmänt;
När man sitter vid datorn, kikar runt runt på allt och inget så "råkar" man ibland komma in på mindre roliga saker. Som nu nyligen slank jag in på en blogg där en tjej skriver om "sitt liv efter cancern", därifrån klickade jag mig sedan vidare till ytterligare en blogg, där skriver inte längre någon. Bloggarens syster har lämnat ett sista avtryck, bloggens grundare har blivit en vacker ängel. Fastän att jag vet att jag far illa av att läsa det sista inlägget, läser jag det. Fan också. Och fastän att jag redan far illa av det inlägget känner jag mig tvungen att titta bakåt i arkivet, månad för månad.
Låt oss se sju månader bakåt i tiden, då denna unga flicka och hennes nära och kära fortfarande levde lyckligt ovetandes om att de idag mist en dyrbar ägodel. Jag kan inte riktigt förstå och vill väl kanske inte heller riktigt förstå hur livet ser så olika ut för olika människor. Att livet är så orättvist och också så oförutsett. Visserligen är jag tacksam över att livet inte är utplanerat i förtid, men att ett litet ynkligt besked kan förändra ett helt liv, FLERAS liv. En liten prick, en liten klump, en liten jävla tumör... fyfan.. mildt sagt.
Jag tänker på alla de som drabbats, drabbas och kommer att drabbas. BE STRONG!




Kände bara att jag var tvungen att göra ett litet avtryck om detta, för usch så ledsen jag blir inombords.
Vi borde bli bättre på att ta vara på varandra!
Puss och kram everybody..-

Kommentera inlägget här :