LasseMajjas kockskola

publicerat i Allmänt;
Nu har jag gjort allting vitt, satt in en bild som får sitta där så länge.
Detta tills jag träffar på någon som förstår sig på blogg.se's funktioner. Jag är inte tekniskt ett dugg, så mycket kan jag låta er få veta iallafall.
Imorse klev jag upp vid den nu för tiden vanliga tiden, 07.37 (i vanliga fall 07.35), för att sedan vandra bort mot jobbet 07.52. Klä på sig skjortan & höcklet samt byta skor och kissa lite. Ta på sig lite glans på läpparna, stoppa in ett tuggummi i munnen och sedan stämpla in 07.59. Grillning, fiskframplockning (plocka fram firren, för er lite mindre kompetenta människor) & frukostbrickan. Billig strömming vilket alltid innebär lite mer jobb (eftersom många passar på när den är några kronor billigare per kilo. Tack säger jag som nu har en fiskluktande (=illaluktande) skjorta. Och jag som nu bara har en endaste än så länge.. poor me. Åter till saken. Det har varit en del lugna dagar nu så det var skönt med lite ståhej igen.
Mormor & morfar bjöd hem mig på middag, fisk skulle det visst bli, så när jag lagt på dukarna, dragit ner persiennerna, skurat av skärmaskinen, diskat, sopat och skrivit i rengöringspärmen skuttade jag glatt mot styrmansvägen. Här fick vi torskfile med ett täcka av, hm.. låt mig tänka... ost, vitlök, dill... och lite annat gott mojs. (Ni får gärna hjälpa mig komma ihåg, LasseMajja!)
Morfar är en otroligt duktig kock, och jag älskar Din mat. (Okej mormor, du är inte så pjåkig du heller;))
Iallafall... Mormor skjutsade mig hem strax efter åtta, men först tog vi en sväng runt Konsum och jag inhandlade lite välbehövliga grejer till framtiden för min tvättersättning. Bra ju!
Inte superduperlång tid kvar nu, inte. Jag kommer så väl ihåg när jag för drygt en och en halv månad sedan när jag fått ett nytt schema - jag kikade på den sista veckan och tänkte att "det kommer inte dröja länge förrens vi är där", och se på fan, snart är vi där! Snart är jag där.
Tiden går oändligt fort, bra eller dåligt? Jag vet i hundan, det återstår att se.
Sov gott!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Morfar:

Du gör mig nästan lite förlägen med din kommentar

om mig som kock, men naturligtvis också glad att du gillade maten.

Ha det fortsatt bra!



Kommentera inlägget här :