Fisksoppa

publicerat i Allmänt;
Godkväll trogna kära läsare!
Lillebror & jag la oss till en skräckfilm igårkväll, jag kan säga så mycket som att jag trodde jag själv hade två huvuden... lillen var nämligen lite rädd och låg därmed med sitt huvud på sin trygga storasysters. Aw, gulle.
Imorse steg jag upp strax efter elva, skönt med sovmorgon sådär någongång ibland. Duschade, packade & strök jobbskjortan. Buss, 13.15, in till Mönsterås och jag vandrade då på momangen till jobbet, trots att jag hade en halvtimmes ledighet till.Tog en kopp varm choklad mot förkylningen & sattes sedan i arbete. Alla varor var redan upplockade när jag kom, så eftermiddagen var förvånansvärt lugn. Fyra timmar & 45 minuter efter att jag klev av bussen i Mönsterås vandrade jag glatt hemåt i mina nya dojor. Köpte med mig lite ruccola samt det på bilderna nedan. Blev nämligen så sjukt sugen på fisksoppa när jag gick runt på jobbet medvetande om att där låg en massa smarrig firre. Sagt & gjort. Kokade upp potatis & morötter (med skalet kvar såklart!) tillsammans med 3 buljongtärningar (ja, det behövdes faktiskt).. La sedan i torsken & räkorna i ett fåtal minuter & avslutade med att spä med lite grädde & i med färsk dill. På med krutonger samt grönt. Ibland blir jag faktiskt förvånad och nöjd över mig själv - förvånansvärt nöjd. thehe.
Avslutade middagen med hallonswiss (egendöpt, ja jag vet) - vaniljglass, grädde, hallon.
Åh, så ljuvligt.

Kommentera inlägget här :